Pirelli, založená v roce 1872, je společnost s hlubokými italskými kořeny. Tato značka je po celém světě uznávána pro svou špičkovou technologii, inovační schopnosti a kvalitu svých produktů. S 18 výrobními závody rozmístěnými ve 12 zemích a obchodním zastoupením ve více než 160 zemích je Pirelli jedním z předních světových výrobců pneumatik a souvisejících služeb.
Společnost, která zaměstnává přibližně 31 100 pracovníků a dosahuje obratu 6,7 miliardy eur (údaj z roku 2023), je jedinou společností zaměřenou výhradně na spotřebitelský trh. Nabízí pneumatiky pro automobily, motocykly a jízdní kola. Pirelli se specializuje na spotřebitelské pneumatiky a klade zvláštní důraz na segment vysoce hodnotných pneumatik. Neustále se věnuje vývoji produktů, jejichž cílem je dosáhnout nejvyšších úrovní výkonu, bezpečnosti, tichosti a přilnavosti na silnici.
Inovativní pneumatiky Pirelli dokážou vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům koncových zákazníků na mobilitu. Společnost Pirelli, která klade důraz na environmentální a sociální aspekty, byla první firmou v odvětví pneumatik, jež si stanovila cíl dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2040. Vytvořila si model udržitelnosti inspirovaný 10 principy Globálního paktu OSN, požadavky normy AA1000 pro zapojování zainteresovaných stran a směrnicemi ISO 26000.
Během let se Pirelli zaměřila především na vývoj, výrobu a prodej pneumatik s vysokou přidanou hodnotou, které se vyznačují speciálními vlastnostmi, vysokým výkonem, pokročilými technologiemi a bezpečností. V průměru mají tyto pneumatiky větší průměr ráfku. Díky vysoké hodnotě svých produktů je Pirelli spotřebiteli uznávána a její sortiment zahrnuje inovativní pneumatiky.
Kromě konektivity přináší nová éra pneumatik větší důraz na ochranu životního prostředí. Pirelli nadále investuje do výzkumu a vývoje, aby zavedla nové materiály nahrazující ty z fosilních zdrojů, s cílem vyvinout do roku 2040 první pneumatiky obsahující 100 % biosurovin a recyklovaných materiálů.
V roce 2021 byla společnost Pirelli vybrána FIA – Mezinárodní automobilovou federací – jako jediný dodavatel Mistrovství světa v rally. Firma vlastní 19 výrobních závodů po celém světě a působí ve více než 160 zemích. S cílem omezit svůj dopad na životní prostředí výrobce vyvinul strategii „zeleného výkonu“, která prioritizuje technologicky vyspělé produkty a služby s nízkým dopadem na životní prostředí. Pirelli se již řadu let účastní závodů Formule 1.