BluEarth-GT AE51 integruje základní konstrukci a technologii materiálů použitých v celosvětové značce pneumatik Yokohama BluEarth, která je "šetrná k životnímu prostředí, člověku a společnosti". Vynikající jízdní vlastnosti, pohodlí a environmentální výkonnost těchto pneumatik je činí mimořádnými pneumatikami pro cestování. Yokohama Rubber aktivně vyvíjí pneumatiky pomocí své špičkové technologie "BluEarth", a mnoho z těchto pneumatik je nyní továrně montováno na širokou škálu nových modelů aut, včetně nejnovějších modelů sedanů, SUV, sportovních aut a kompaktních aut.
Společnost Yokohama Rubber Company dodá své pneumatiky BluEarth-GT AE51 jako originální vybavení (OE) pro novou Mazda 3 od společnosti Mazda Motor Corporation. Nová Mazda 3 je továrně vybavena pneumatikami o rozměru 205/60R16 a velikosti 92V. Pneumatiky BluEarth-GT AE51 jsou montovány na vozy Mazda 3 prodávané na všech trzích kromě Severní Ameriky.
Vzor "torze", který připomíná čepele slavných japonských mečů, byl vytvořen pro zajištění větší tuhosti žeber.
Šikmo řezané lamely zvyšují uniformitu kontaktního tlaku s povrchem běhounu a přispívají k zvýšení celkového objemu hran.
Unikátní technologie návrhu vzoru, která přispívá ke snížení hluku.
Pět typů blokových umístění s různými délkami je zarovnáno ke snížení hluku.
BluEarth-GT AE51 poskytuje stejnou úroveň ticha jako tradiční pneumatika BluEarth-A od Yokohama, zatímco zvyšuje celkovou tuhost.
Tuhost vnitřního ramene byla kalibrována s jemnými drážkami v obvodovém směru pro pohodlnější a komfortnější jízdu.
Pro vnější žebro ramene byla přijata slepá drážka, která zvyšuje tuhost.
Vzor má tři široké žebry umístěné uprostřed.
Kontinuální žebra kolem pneumatiky zvyšují periferní stabilitu, což znamená lepší stabilitu při rovném směru při vysoké rychlosti.
Elektrického typu drážky zvyšují celkový objem hran, zatímco udržují tuhost bloku běhounu.
To dále zlepšuje výkon přilnavosti rozšířením části hrany, která odtlačuje vodu nacházející se pod blokem běhounu.
Unikátní design "Dimple Shoulder" na boční části a rameni přispívá k rozptylu nadbytečného tepla, což zase zlepšuje účinnost spotřeby paliva.