I přes gigantický pokrok , ke kterému došlo v oblasti mechaniky a aerodynamiky, pneumatiky jsou stále stejně křehké. Zahřívací etapa je užitečný způsob, jak zpevnit vaše pneumatiky a ochránit jejich životnost.
Co to je zahřívací cyklus pneumatiky ?
Zahřívací cyklus je měrná jednotka používaná k popisu životnosti soutěžní pneumatiky. Je to smyčka, v níž se pneumatika pohybuje mezi dvěma klidovými momenty. To znamená mezi okamžikem, kdy je studená, poté kdy teplota stoupá v důsledku jízdy až do momentu, kdy znovu stojí.
Jak může mít zahřívací cyklus vliv na opotřebení mých pneumatik?
Když vychází pneumatika z továrny ,čas záběhu je nutný pro dosažení optimálního výkonu. Na pneumatice soutěžního automobilu nejsou vazby mezi molekulami kaučuku jednotné. Existují silné vazby a slabé vazby. Úkolem je zbavit se slabých vazeb, které způsobují předčasné opotřebení pneumatik. To je fenomén odchylky, který umožňuje slabým vazbám odejít.
Jak posílit strukturu pneumatiky ?
V současné době je tolik zahřívacích cyklů jako typů užití pneumatik. Nejdůležitější je prvni cyklus. Je důležité postupovat podle níže uvedených pokynů, aby se nám dostalo toho nejlepšího.
První zahřívací cyklus by měl být postupný, takže je vhodné navyšovat rychlost postupně a nedělat příliš agresivní manévry.
Doba záhřevu by měla být mezi 10 a 15 minutami. Chcete-li to provést, proveďte několik koleček a jemně, postupně zvyšujte rychlost. Poslední kolečko musí dovolit dosáhnutí rychlosti a maximální teploty. Je třeba se vyhnout prudkému brzdění.
Jakmile pneumatiky stojí, nedotýkejte se jí po dobu nejméně 24 hodin. Ve skutečnosti zvýšení teploty a tření zunifikují rozložení pneumatiky.
Doba odpočinku umožňuje gumové molekule obnovit silné vazby (trend entropie systému).
Poté restartujte druhý topný cyklus v souladu s čekací pauzou, kterou je třeba dodržet, aby nedošlo ke snížení životnosti pneumatiky.