Maximální tlak v pneumatice odpovídá nejvyššímu tlaku za studena, který pneumatika může nést. Nicméně, jeden by neměl používat maximální tlak, jen pokud ho servisní knížka specifikuje.
Pro dosažení správné míry nahuštění, je třeba hustit pneumatiku za studena. To znamená, že pneumatika by neměla být vystavena přímému slunečnímu záření nebo vysokým teplotám , a že vozidlo by nemělo předtím jet.
Tlak "horké" 0.3bars je vyšší ve srovnání s tlakem za studena.
Proto, v případě, že tlak, který doporučuje chladu je uroveň maximálnímu tlaku v pneumatikách, je překročena maximální prahová hodnota.
Tudíž, jestliže doporučený tlak za studena je stejný s maximálním tlakem pneumatiky, maximální práh bude překročen. Všimněte, že maximální tlak v pneumatikách se může lišit od standardní hodnoty pro daný index zatížení. Například pneumatika s označením standardní zátěže musí vydržet 2,4 baru , ale je běžné najít takové pneumatiky, které se přizpůsobí tlaku až 3 baru.
Tyto hodnoty jsou v servisní knížce vozidla a na štítku ve dveřích řidiče.
Maximální tlak, který může pneumatika vydržet, je napsán malými písmeny na boku pneumatiky v KPA nebo PSI (100 kPa =1 bar a 14.50 PSI =1 bar ).