Váha ráfků a řídícího prostoru mají stejný vliv na výkon vozidla? Jinými slovy úspora váhy 5 kg na kola vozidla, může být srovnávána s úsporou váhy 5 kg v kabině? Ne, protože kolo (ráfky a pneumatiky) je neodpruženou hmotou podrobenou dvěma silám :
Neodpružená hmota následuje vlnění na silnici. Získejte 1kg neodpružené hmoty odpovídající několika kilogramům odpružené hmoty.
Chcete-li optimalizovat výkon v létě, je nezbytné snížit neodpruženou hmotu vašeho vozidla pro zlepšení akcelerace, brzdění, manipulace, komfort a snížení spotřeby paliva, .
Chcete-li optimalizovat výkon v zimě, je důležité se přilepit k silnici. Je doporučeníhodné mít kola těžší pro vylepšení přilnavosti a manipulace, protože kontaktní síly mezi kolem a vozovkou bude vyšší. To je důvod, proč mnoho lidí používá plechové ráfky v zimě, často těžší, a hliníkové ráfky v létě.
Čím těžší je kolo, tím více síly je třeba k dání do pohybu nebo pohyb zastavit .
Těžké kolo potřebuje více páry do motoru, což snižuje zrychlení. Naopak ,lehčí kola poskytují lepší akceleraci.
Je jednodušší zastavit jedoucí 1kg kolo než 100kg kolo, protože vyvíjí menší setrvačnost . Čím je kolo těžší, tím je brzdění méně účinné.
Spotřeba Vašeho vozidla závisí částečně na energie musí vyčistit motor zrychlovat.
Jak je uvedeno výše, budelehci kola trávit méně energie k urychlení.
Motor je méně stresu s lehkými koly na stejně zrychlení, které umožňuje úsporu paliva.
Hmotnost není jediným místem, pro zvýšení výkonu vašeho vozů.