autopneumatiky

Nahuštění pneumatik dusíkem

Při čtení některých odborných článků nebo procházením příspěvků se někdy zdá, že huštění pneumatik dusíkem je výrazně lepší než kyslíkem. Je pravda, že huštění dusíkem se stalo univerzálním v oblastech obchodního a vojenského letectví, závodních okruhů a velkých pozemních strojů.

Je zajímavé pro vás přejít na dusík ? To není jisté.

Vzduch, který dýcháme, je plyn složený z 78% dusíku, 21% kyslíku a 1% jiných prvků. Dusík je tedy plyn, který je přítomen ve velkém množství vzduchu, který používáme k nahušťování našich pneumatik. Jestliže víme, že huštění dusíkem může dosáhnout maximálně 99% dusíku, rozdíl se může zdát zanedbatelný.

Jako všechny plyny, dusík se podrobuje pravidlům expanze, které se vyskytují při zvýšení teploty kondenzace během ochlazování. Ve skutečnosti pro každé zvýšení teploty o 8°C, zvýšuje se tlak o 0,1 baru a naopak.

Podobnosti

  1. Stejně tak jako kyslík je i dusík citlivý na změny teplot. Proto musíme lehce zvýšit tlak v pneumatikách s příchodem podzimu.
  2. Stejně jako kyslík (červená), tak i dusík (modrá) uniká z gumy, ale způsobem mnohem pomalejším.
  3. I když huštění dusíkem chrání vnitřní součástí od koroze (dusík nepodporuje vlhkost na rozdíl od kyslíku), je třeba mít na paměti, že kyslík pokračuje v pronikání pneumatiky z vnějšku z důvodu atmosférického tlaku a fenomén částečné koroze tedy přetrvává.

Výhody

  1. Huštění dusíkem dovoluje pokles přírozeného tlaku (bez vnějšího zásahu) méně než u kyslíku. To vyhovuje huštění pneumatik sběratelských automobilů, které jezdí velmi málo, ale i pro obytné vozy a karavany.
  2. Kromě toho, dusík je stabilní plyn mírně citlivý na zvýšení teploty způsobené valivým odporem. Dosahuje vysokých rychlosti na trati, aniž by narušil výkon pneumatiky.

Nevýhody

  1. Huštění pneumatik dusíkem představuje významný výdaj ve srovnání s okolním vzduchem zadarmo.
  2. Někdy je obtížné zajistit čistý dusík, a to může vést k rizikovým situacím (zvláště jízda na podhuštěné pneumatice).

Nikdy nepoužívejte vývěvu k přípravě vaší pneumatiky, kterou chcete nafouknout dusíkem, poškodili byste neodvolatelně vnitřní struktury, které zaručují její řádně fungování.

Pokračovat v prohlížení bez souhlasu >
O souborech cookie a ostatních sledovacích souborech
Pneuleader.cz (AD TYRES) a její partneři (Google, Hotjar, Microsoft) používají identifikátory připojení (soubory cookie) a ostatní sledovací soubory (webstorage, webové úložiště), aby zajistily řádné fungování webu, usnadňovaly Vaše prohlížení, prováděly statistická opatření a uzpůsobovaly své reklamní kampaně. Soubory cookie a ostatní sledovací soubory uložené na Vašem terminálu mohou obsahovat osobní údaje. Rovněž neumisťujeme žádné soubory cookie ani jiné sledovací soubory bez Vašeho svobodného a informovaného souhlasu, vyjma těch, které jsou nezbytné pro fungování webu. Vaši volbu uchováváme po dobu 6 měsíců. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat na stránce souborů cookie a ostatních sledovacích souborů. Můžete se rozhodnout, že budete pokračovat v prohlížení, aniž byste přijali ukládání souborů cookie nebo jiných sledovacích souborů. Toto odmítnutí nebrání přístupu ke službám AD TYRES. Pro bližší informace Vás vyzýváme, abyste si prostudovali stránku souborů cookie a ostatních sledovacích souborů.
Uzpůsobit soubory cookie
LiveChat