
Přilnavost pneumatik je velmi důležitá pro bezpečnost. Ta se značí u pneumatik od 1 do 10 v závislosti na kvalitě povrchu, profilu konstrukce pneumatiky, ale především podle klimatických podmínek.
Existuje tedy několik variant :
Ideální pneumatiky na suché vozovky jsou letní pneumatiky. Doporučují se, když teploty přesahují 7 °C, protože poskytují optimální přilnavost a vynikající přesnost řízení. Jejich tvrdší směs odolává vysokým teplotám, zatímco dezény s menším počtem drážek maximalizují kontaktní plochu s vozovkou pro lepší stabilitu.
Tyto pneumatiky také zajišťují kratší brzdnou dráhu a nízký valivý odpor, což zlepšuje energetickou účinnost.
Zatímco letní pneumatiky poskytují vynikající výkon na suchých vozovkách, poloslickové pneumatiky jdou ještě dál pro nadšence sportovní jízdy. Jsou navrženy tak, aby kombinovaly maximální přilnavost a vzrušující zážitky z jízdy, a poskytují optimální výkon jak na závodní dráze, tak na suchých silnicích.
Výhoda: Přilnavost je výrazně zvýšena, vůz se zdá být přilepený k vozovce.
Nevýhoda: Přilnavost se snižuje, když teplota klesne pod 7 °C.
Na tomto typu země, nejdůležitější není přilnavost pneumatiky, ale schopnost pneumatiky zbavit se vody, aby se zabránilo nebezpečí aquaplaningu. Struktury pneumatiky jsou proto velmi důležité. Struktury typu V jsou zdaleka nejúčinnější.
Uniroyal neustále posiluje svou pověst odborníků od vynálezu "dešťové" pneumatiky v roce 1969.
Výhoda : Výborná evakuace vody.
Nevýhoda : Menší přilnavost protože během jízdy se
zmenšuje hloubka drážky.
Tento typ země je příčinou mnoha potíží v zimě. V extrémních případech je nezbytné použít řetězy nebo dokonce pneumatiky s hrot. Když teplota klesne pod 10°C, vaše letní pneumatiky již nejsou efektivní. Je proto vhodnější vybavit se zimními pneumatikami.
Použijte zimní pneumatiky struktury proužky pro optimalizaci přilnavosti s povlakem
Výhoda : Struktury lamely zimní
pneumatiky zajišťují dobrou přilnavost v zimních podmínkách. S těmito
pneumatikami je konec stresu jízdy na zasněžené silnici.
Nevýhoda: Tento typ pneumatik má nižší
přilnavost na suché vozovce. Kromě toho se rychle opotřebuje při celoročním
používání.